Cesta k úspěchu
Všichni máme určité ambice a pro každého úspěch znamená něco jiného. Znám pár lidí, pro které může být úspěch i vstát ráno z postele.
Cesta k úspěchu může být jak složitá, tak jednoduchá. Záleží na vašem cíli, podmínkách k dosažení, vytrvalosti a snaze.
Určitě se cíle budou lišit podle věku. Jako vám malé dítě řekne, že chce být astronaut, dítě v pubertě bude chtít třeba slávu a peníze, a časem většinou snížíte nároky a bude vám stačit třeba být zdravý a mít spokojenou rodinu. To opět záleží na ambicích jedince.
Myslím si, že většina lidí si pod pojmem úspěch představí právě tu slávu, být známý. Pokud je to i váš případ a máte ambice na to se proslavit, tak si asi říkáte: „jak?“, že? Stát se známí můžete prakticky v čemkoliv. Může vám jít sport, tak být známí sportovec, malíř, zpěvák, podnikatel, ale hlavně herec nebo regulérně známa osobnost. Nemá většinou cenu snažit se proslavit v něčem, na co nemáte talent, nebo co vás nebaví. Resp. Pokud vás to baví, ale nejde vám to, tak bych zvážil nechat to jako hobby, ale tady záleží na faktu, jak moc se toužíte proslavit. Talent nemusíte mít čistě jenom na zpěv, sport, malování… Do talentu se počítá i kvalitní smysl pro humor, čili schopnost rozesmát lidi, což se využívá ve stand up show, přímo vystupovat jako bavič, ale i internetoví baviči označovaní jako youtubeři, streameři, apod. Možná se to takhle zdá být jednoduché, ale v každé cestě je spousta překážek. Pokud nemáte známosti, tak se musíte „prokousat“ mezi známější a to buď virálem, reklamou, nebo okopírování kohokoliv ve správnou chvíli. Pokud máte větší obnos peněz, tak se vyplatí dostat se do povědomí právě přes reklamy, protože jestli váš koncept někoho baví, tak se dostane dál.
Hlavní je si uvědomit, že pořád děláte to, co jste chtěli a pomalu nesjíždíte směrem, který vám nevyhovuje. Zjednodušeně, pokud jste známí tím, že máte pěkný blog, nebo čtenou facebook stránku a začnou přibývat lidí, kteří vás sledují, tak vám kupodivu začnou přibývat i nabídky na spolupráci. To dost často vede, že váš úspěch začne firma začne komerčně využívat a pokud to přeženete, a z vašeho konceptu se stane jedna velká reklama firmy, tak ztratíte fanoušky a opravit si reputaci je většinou mnohem těžší, než vytvořit si jméno.
Jak jsem na začátku psal cíle starších lidí ohledně snížení ambicí, myslím si, že to je škoda, protože téměř nikdy nebudete mít sen něčeho nezvladatelného. Často se cesta může zdát být trnitá, zdlouhavá … únavná, ale je to přeci váš sen a když vytrváte tak věřím, že dokážete cokoliv si budete přát.
A pokud máte sen, který je přeci jen nad vaše síly, tak už je jen na vašem rozhodnutí, jestli překousnete vymyslet si něco jiného, lehčího, ale nejlehčí cesta vždy není ta nejlepší a tak je nutné si uvědomit co všechno jste schopni obětovat pro vaší cestu k úspěchu.